قیمت مفتول گالوانیزه (سیم مفتولی سفید)

لیست قیمت مفتول گالوانیزه

به علت نوسانات لحظه‌ای بازار، جهت دریافت قیمت مفتول گالوانیزه (تاکستان، کشاورزی، سفید و صنعتی) با دفتر فروش تماس حاصل فرمایید.

نوع مفتولضخامت مفتول (mm)قیمت (تومان)
مفتول گالوانیزه 2/202/2038.000
مفتول گالوانیزه 2/402/4038.000
مفتول گالوانیزه 2/802/8038.000
مفتول گالوانیزه 3338.000
مفتول گالوانیزه 3/53/538.000
مفتول گالوانیزه 4438.400
مفتول گالوانیزه 2238.500
مفتول گالوانیزه 1.8 تا 21.5 تا 239.500
مفتول گالوانیزه0.947.000
سیم رابیتس بندی چینی1/2-
مفتول گالوانیزه 55تماس بگیرید
سیم رابیتس بندی ایرانی1/2تماس بگیرید
سیم اسکوپ ایرانی1/5تماس بگیرید
مفتول گالوانیزه 1 تا 1.51 تماس بگیرید
سیم اسکوپ چینی1/5تماس بگیرید

تاریخ: 9 فروردین 1403

**به دليل نوسانات قيمت فروش مفتول گالوانیزه با تاييد و به صورت تلفنی مي‌باشد.**

مشتریانی که از طرف سایت خرید نمایند، نسبت به قیمت مذکور تخفیف داده می‌شود.

فروش مفتول گالوانیزه به همراه اظهار نامه مالیاتی صورت می‌گیرد.

اطلاع از قیمت سیم مفتول گالوانیزه اهمیت به سزایی قبل از ثبت سفارش سیم گالوانیزه نازک دارد. مفتول گالوانیزه به دو صورت نورد گرم و نورد سرد تولید و روانه بازار می‌شود. همچنین شما می‌توانید اقدام به خرید این محصول به صورت مفتول گالوانیزه شاخه‌ای یا مفتول گالوانیزه کلافی نمایید. تمام این موارد در قیمت روز مفتول گالوانیزه تاثیرگذار هستند.
قبل از نهایی کردن خرید باید هدف شما از سفارش سیم مفتول سفید مشخص باشد. سیم مفتول گالوانیزه کشاورزی، مفتول تاکستانی، سیم مفتول فنس بافی و ... هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند که در زمان سفارش باید به آن توجه نمود. پیشنهاد می‌شود قبل از خرید با کارشناسان فولاد توفیقی جهت دریافت مشاوره تخصصی و استعلام دقیق قیمت مفتول گالوانیزه تماس بگیرید.

قیمت هر کیلو سیم مفتول

قیمت سیم مفتول گالوانیزه (کشاورزی، تاکستانی ...) بیشتر تحت تاثیر ضخامت سیم مفتول قرار دارد. در لیست زیر قیمت برخی از پرطرفدارترین سیم مفتولی گالوانیزه روکش دار را مشاهده می‌کنید؛

مشخصات مفتولمفتول گالوانیزه شاخه‌ای (کیلویی)مفتول گالوانیزه کلاف (کیلویی)
قیمت سیم گالوانیزه 240.00038.000
قیمت سیم گالوانیزه 2.240.00038.000
قیمت سیم گالوانیزه ۲.۵40.00038.000

تاریخ: 9 فروردین 1403

طبق جدول بالا قیمت کیلویی مفتول گالوانیزه به صورت کلافی ارزان‌تر از شاخه‌ای است، چرا که ثبت سفارش به صورت کلافی در تناژ بالاتر انجام می‌شود.

قیمت مفتول گالوانیزه؛ کشاورزی و تاکستانی

باید گفت که قیمت مفتولی فولادی گالوانیزه به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ نحوه تولید مفتول گالوانیزه یکی از مهمترین پارامترها در تعیین نرخ خرید مفتول گالوانیزه کشاورزی و سیم مفتول تاکستانی است. از انجا که سیم مفتول تولید شده به روش نورد گرم طول عمر بیشتری دارد و از خاصیت ضد زنگ بالاتری برخوردار است، بنابراین قیمت مفتول گالوانیزه گرم نسبت به قیمت مفتول گالوانیزه سرد بیشتر است.
علاوه بر نحوه تولید، ضخامت مفتول نیز در قیمت سیم سفید تاثیرگذار است. هرچه ضخامت سیم بیشتر باشد، قیمت هر متر مفتول افزایش پیدا می‌کند. برای مثال قیمت سیم گالوانیزه 2.5 از سیم گالوانیزه ۴ به ازای هر متر سیم کشی در زمین کشاورزی، کمتر است. البته عوامل دیگری نظیر رنگ سیم و نحوه عرضه آن (شاخه یا کلاف) در قیمت سیم مفتول گالوانیزه تهران تاثیرگذار هستند.

قیمت مفتول گالوانیزه تاکستان (داربست انگور)

سیم کشی باغ انگور به وسیله انواع سیم مفتول انجام می‌شود، اما سیم مناسب داربست انگور سیم گالوانیزه تولید شده به روش نورد گرم است. قیمت سیم مفتول گالوانیزه تاکستان تحت تاثیر عوامل متعدد تغییر می‌کند. از مهمترین عوامل تعیین کننده قیمت سیم مفتول برای باغ انگور همان نوع مفتول است که صد البته برای مقاومت بیشتر در برابر رطوبت بهتر است به جای مفتول استیل یا مفتول سیاه از مفتول سفید استفاده شود.

 

یکی دیگر از عوامل تعیین کننده قیمت سیم باغ انگور نحوه تولید سیم است؛ چنانچه سیم به روش نورد گرم تولید شده باشد، قیمت بیشتری دارد، اما در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم‌تر است. از طرفی قیمت سیم داربست انگور تحت تاثیر نوع عرضه به بازار نیز قرار دارد. اگر به دنبال خرید سیم داربست انگور هستید، با خرید این محصولات به صورت کلاف می‌توانید تا حدودی قیمت مفتول گالوانیزه تاکستان را کاهش دهید.

سیم مفتول گالوانیزه کشاورزی

در بسیاری از مواقع کشاورزان برای مهیاسازی فضا جهت رشد درخت، بوته و گیاه از سیم کشاورزی یا همان سیم مفتول کشاورزی استفاده می‌کنند. اگرچه سیم مفتول استیل یا سیم مفتول سیاه نیز کاربردهای گسترده‌ای به عنوان سیم باغ دارند، اما سیم گالوانیزه کشاورزی به دلیل مقاومت بالا در رطوبت باغ و صحرا کارایی بهتری در کشاورزی دارد.
از جمله کاربردهای سیم مفتول گالوانیزه در کشاورزی می‌توان به استفاده از آن به عنوان سیم مفتول گالوانیزه گلخانه، سیم ساخت باغ تاکستان، سیم کشت تونلی و ... اشاره کرد.

در حال حاضر مفتول گالوانیزه کشاورزی به دو صورت شاخه‌ای و کلاف به فروش می‌رسد. قیمت سیم تونلی کشاورزی به ضخامت آن بستگی دارد. سیم مفتول کشاورزی با ضخامت 2 الی 5 میل به بازار عرضه می‌شوند، بنابراین هرچه مفتول گالوانیزه کشاورزی ضخامت بیشتری داشته باشد، در هر متر قیمت بیشتری خواهد داشت.

قیمت سیم فنس بافی

فنس یکی از رایج‌ترین محصولات مفتولی فولادی است. قیمت سیم مفتول فنس بافی بیشتر به نوع سیم مفتول بستگی دارد؛ چرا که توری فنس از انواع سیم مفتول نظیر سیم مفتول سفید، سیم مفتول سیاه و حتی سیم مفتول استیل ساخته می‌شود.
البته انتخاب اکثر افراد در ساخت توری، سیم مفتول گالوانیزه است. علاوه بر آن قیمت مفتول فنس به طور مستقیم تحت تاثیر نحوه تولید سیم مفتول، رنگ، ضخامت و حتی کارخانه تولیدی آن بستگی دارد. برای مثال برندهای بزرگ سازنده سیم مفتول، سیم مفتول فنس بافی را با قیمت بیشتری به فروش می‌رسانند.

جدول وزن سیم مفتول گالوانیزه

وزن مفتول گالوانیزه به ازای هر متر مفتول برآورد می‌شود. در جدول زیر می‌توانید وزن هر متر مفتول گالوانیزه را در ضخامت‌های نسبتا پرفروش مفتول مشاهده نمایید.

جدول وزن سیم مفتول گالوانیزه

مشخصات مفتول

وزن (gr/m)

وزن مفتول گالوانیزه 1.2

8.8

وزن مفتول گالوانیزه 1.5

13.7

وزن مفتول گالوانیزه 2

24.5

وزن مفتول گالوانیزه 2.2

29.6

وزن مفتول گالوانیزه 3

55

وزن مفتول گالوانیزه 4

98

وزن مفتول گالوانیزه 5

153

عایق مفتول گالوانیزه

در حالت عادی مفتول، بدون هیچ لایه و عایقی تولید می‌شود که در نهایت اگر در معرض هوا، باران و آب از عمر آن می‌کاهد و موجب می‌شود از لایه‌های رویی آن کاسته شود و در نهایت به شکستگی و پوسیدگی منجر شود. در گذشته برای اینکه مفتول سیاه طول عمر بیشتری پیدا کند معمولا یا یک لایه رنگ یا محلول ضد زنگ روی مفتول زده می‌شود تا از عمر آن کاسته نشود.

قیمت سیم مفتول گالوانیزه؛ عبارت است از قیمت سیم مفتول فولادی، هزینه تولید، قیمت فلز روی (جهت گالوانیزه کردن مفتول)، هزینه نیرو جهت تولید گالوانیزه و هزینه مواد اولیه ساخت گالوانیزه. قیمت روز مفتول گالوانیزه گرم و سرد به صورت کیلویی حدودا بین 34500 تا 45500 تومان، قیمت به روز سیم مفتول گالوانیزه سرد و گرم به صورت متری بین 200 تا 2400 تومان می‌باشد البته این محصول به صورت شاخه‌ای و کلاف نیز فروخته می‌شود، در حال حاضر در بازار به صورت مستقیم از کارخانه تولید کننده قابل خریداری است.

مفتول‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین مصالح ساختمانی می‌باشد که در ساختمان‌سازی بسیار کاربرد دارد که برای مصارفی همچون برای آرماتور‌بندی‌، قالب‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما مفتول گالوانیزه بیشتر برای مصارفی که بیشتر در فضای بیرونی و مکان‌هایی که امکان ریزش برف، باران و رطوبت بیشتر است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سیم گالوانیزه

به دلیل طیف وسیع فروشندگان و خریداران و البته کاربرد و موارد استفاده متنوع مفتول گالوانیزه، لازم است یادآور شویم اسامی مفتول سفید، سیم گالوانیزه، سیم رابیتس بندی یا راویز کاری، سیم اسکوپ و حتی سیم مفتول گلخانه، کشاورزی و داربست انگور، همگی بر سیم مفتول گالوانیزه سفید GL دلالت دارند و تفاوت آن ها در اندازه ضخامت مفتول (مفتول گالوانیزه 3،2،4 و ...)، نوع گالوانیزه (سرد یا گرم)، کارخانه مفتول گالوانیزه (ایرانی یا چینی) و کاربرد آن هاست. در قسمت بالا علاوه بر جدول قیمت مفتول گالوانیزه گرم و سرد، به مواردی همچون قیمت سیم رابیتس بندی، قیمت سیم راویز کاری، سیم اسکوپ، جدول وزن سیم مفتول، خرید سیم گالوانیزه کیلویی یا کلافی مستقیم از کارخانه مفتول با قیمت روز و مواردی از این دست خواهیم پرداخت.

ضخامت مفتول آرماتوربندی در تولید سیم گالوانیزه 4

مفتول آرماتوربندی یا همان مفتول سیاه در ضخامت‌های 1.2 میل الی 5 میل به بازار عرضه می‌شود. البته توجه به ضخامت مفتول سیاه (آنیل شده) نسبت به سایر انواع مفتول بسیار بیشتر است، چرا که در مفتول‌های آرماتوربندی هر ضخامت کاربرد منحصر به فرد خود را دارد. این سیم با روکش گالوانیزه تولید شده در حمام گالوانیزاسیون وارد بازار می‌شود.

برای مثال از سیم مفتول 1.5 سیاه برای آرماتوربندی، از سیم مفتول 2.5 سیاه برای قالب بندی و از مفتول سیاه 3 میل جهت نجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاید بد نباشد که این مورد را هم بدانید مفتول سیاه به نوعی ماده اولیه در ساخت سیم مفتولی گالوانیزه محسوب می‌شود. در واقع مفتول گالوانیزه روکش دار از طریق گالوانیزاسیون کردن مفتول آرماتوربندی تولید می‌گردد.

جنس مفتول سیاه (آرماتوربندی)، ماده خام مفتول گالوانیزه 2.5

مفتول سیاه یکی از انواع محصولات مفتولی فولادی است که از حرارت دادن مفتول‌های سخت صنعتی در کوره‌های دما بالا (بین 750 تا 900 درجه سانتی گراد) ساخته می‌شود. این مفتول از جنس فولاد آنیل شده است و هیچگونه فرآیند خاصی، به جز حرارت دادن روی آن انجام نشده است. در صنعت از مفتول سیاه به عنوان ماده اولیه در ساخت سایر مفتول‌های فولادی استفاده می‌شود. درواقع مفتول آرماتوربندی ماده اولیه در ساخت مفتول گالوانیزه شاخه ای و مفتول گالوانیزه کلافی محسوب می‌شود.

سوالات متداول در مورد سیم مفتول گالوانیزه

آیا قیمت سیم گالوانیزه گلخانه با انواع دیگر سیم گالوانیزه مفتولی متفاوت است؟
سایز مناسب سیم گالوانیزه گلخانه، مفتول هایی با قطر 3 تا 4 میلیمتر است؛ در واقع با بررسی جدول و مشاهده قیمت سایز 3 و 4، می توانید از هزینه خرید این کالا مطلع شوید.
منظور از مفتول گالوانیزه سرد چیست؟
بر خلاف مفتول گالوانیزه گرم که با استفاده از غوطه ور کردن مفتول سیاه در روی مذاب تولید می شود، در گالوانیزاسیون سرد، سیم نازک فلزی با قرار گرفتن در محلول حاوی یون های فلز پوشش دهنده سیم و به واسطه روش الکترولیز (Electrolysis) به شکل یک لایه نازک روی مفتول را می پوشانید مفتولی که با روش سرد گالوانیزه شود، به واسطه یکپارچگی بیشتر و برابر بودن قطر پوشش در تمام طول سیم، استحکام بالاتری در برابر کشش و خمش داشته و به همین دلیل در صنایعی مانند کشاورزی و رابیتز بندی، کاربرد بیشتری دارد.
سیم کشاورزی گالوانیزه چیست؟
برای محصور ساختن محصولات کشاورزی، بوته‌ها، درختچه‌های از مفتول گالوانیزه (Galvanized) فولادی ضد زنگ (ضد خوردگی) استفاده می‎شود، در واقع وجود رطوبت زیاد در زمین‌های کشاورزی یا مزرعه سبب شده است از یک مقاطع فلزی ضد زنگ مانند سیم مفتول گالوانیزه یا سفید (3 تا 5 میلی‌متری) به صورت شاخه‌ای و سیم تونلی کشاورزی استفاده شود.
چرا سیم گالوانیزه داغ بهتر از سیم گالوانیزه سرد یا الکترو است؟
سیم مفتول گالوانیزه گرم به دلیل غوطه‌وری در محلول روی، دارای پوشش روی بهتر و یکنواخت‌تر از نوع سرد خواهد بود. این امر دلیل اصلی بالاتر بودن کیفیت و قیمت سیم گالوانیزه گرم نسبت به سیم سفید سرد است.
هر کیلو سیم مفتول چند متر است؟
در پاسخ به این سوال که هر کیلو سیم گالوانیزه چند متر است، نمی‌توان به راحتی اظهارنظر کرد. پاسخ به این سوال به نوع سیم مفتول و ضخامت آن بستگی دارد. برای مثال هر کیلو سیم مفتول آرماتوربندی با ضخامت 1.5 میل تقریبا 71 متر است. به دست آوردن متراژ مفتول به ازای هر کیلوگرم از وزن آن منوط به مشخص بودن نوع و ضخامت سیم مفتول است.
سیم مفتول از کجا بخرم؟
اگر از خود می‌پرسید سیم مفتول نازک از کجا بخرم؟ پیشنهاد ما این است که سیم گالوانیزه نازک و سایر انواع مفتول را از فولاد توفیقی خریداری کنید. ما در واقع یک کارخانه بزرگ تولید مفتول هستیم، بنابراین ضمن ارائه محصولات باکیفیت، قیمت سیم مفتول گالوانیزه را نسبت به سایر مراکز بسیار مقرون به صرفه‌تر به دست مشتری می‌رسانیم.

در کارخانه سیم مفتول حجم تولید با توجه به میزان عرضه و تقاضا شکل می‌گیرد به طور مثال سرانه تولید روزانه کارخانه فولاد توفیقی 10ton است که این میزان 20% کل تولید روزانه بازار آهن آلات تهران را تامین می‌کند، نرخ گالوانیزه گرم تهران برای مثال قیمت سیم 6 گالوانیزه و قیمت سیم 4 گالوانیزه وابسته به نسبت تقاضا در مقابل تولید متغیر است. قیمت هر کیلو سیم مفتول گالوانیزه گرم یا سرد امروز در بازه 38/000 تا 47/500 هزار تومان برآورد شده است.

پر فروش ترین محصولات صنایع فولاد توفیقی

مفتول سفید چیست؟

مفتول سفید یک سیم نازک فلزی شامل یک مغز از مفتول ساده، با روکشی از قلع است (که به یکی از دو روش گالوانیزه گرم، یا گالوانیزه سرد ایجاد می‌شود.). در فرآیند گالوانیزاسیون بر روی مفتول سیاه روکش گالوانیزه قرار می‌گیرد، و مفتول به رنگ سفید در می‌آید و به همین دلیل به آن "مفتول سفید" یا "مفتول گالوانیزه سفید" می‌گویند؛ در واقع محصولی که در مورد آن صحبت می‌کنیم نام‌های مختلفی دارد که همگی را به این محصول نسبت می‌دهند که شامل مفتول گالوانیزه، مفتول سفید یا مفتول گالوانیزه سفید است.

فرآیند گالوانیزه کردن به شیوه‌های متفاوتی صورت می‌گیرد، که از جمله آن‌ها می‌توان به گالوانیزه کردن به روش سرد اشاره کرد در اینجا با استفاده از الکترولیز مفتول سیاه را با فلز روی (zn) پوشش می‌دهند و روکشی مرغوب که در برابر زنگ زدگی و خردگی مقاومت بالایی دارد را در سطح آن پدید می‌آید.

سیم رابیتس بندی 

از این محصول برای اتصال رابیتس به میلگرد و پروفیل موجود در سازه استفاده می‌شود بدین منظور به آن سیم رابیتس بندی نیز می‌گویند، این محصول در قطرهای 1 تا 5 میلی‌متر تولید می‌شود، برای خرید مفتول رابیتس بندی می‌توانید به صورت عمده جزئی با کارشناسان فروش ما در دفاتر مرکزی فروش صنایع فولاد توفیقی در ارتباط باشید.

 قیمت سیم رابیتس بندی

از آنجا که سیم رابیتس‌بندی نام دیگر این محصول است بنابراین تمامی قیمت‌های قرار داده شده درون جدول به عنوان قیمت مفتول رابیتس بندی در نظر گرفته می‌شود، این محصول هر روزه دچار نوسانات قیمتی می‌شود دلیل اصلی این تغییر قیمت نوسانات ارز و دلار می‌باشد بدین ترتیب برای دریافت به روزترین قیمت‌ها با ما در ارتباط باشید.

مفتول گالوانیزه صادراتی

از آنجایی که صادرات سیم مفتول گالوانیزه (فنری، سرد، گرم، روکش‌دار) به کشورهای همسایه از سود خوبی برخوردار است بسیاری از تولیدکنندگان درصدد هستند تا وارد حوزه صادرات سیم مفتول گالوانیزه (سفید) به کشورهایی نظیر: ترکمنستان، سوریه، عراق، ترکیه و ... شوند، اما وجود الزاماتی مانند اظهارنامه مالیاتی برای صادرات مانع از فعالیت صادراتی بسیاری از شرکت‌ها شده است با این حال صنایع فولاد توفیقی (fouladtofighi) توانسته است جزو معدود تولیدکنندگان آهن آلات باشد تا به عرصه صادرات سیم مفتول گالوانیزه (Galvanized) وارد شود و انواع سیم گالوانیزه را با قیمت مناسب و به رااحتی به خارج از کشور ارسال نماید.

استفاده مفتول گالوانیزه در تولید توری

مفتول گالوانیزه اصلی ترین بخش در تولید توری فنس، توری مرغی و دیگر صنایع مفتولی می‌باشد که کیفیت آن می‌تواند در تولید این محصولات تاثیر گذار باشد، از این حیث خرید و فروش این محصول و نیز بحث صادرات آن دارای اهمیت بالایی است.

برای جلوگیری از زنگ زدگی مفتول دو گزینه وجود دارد

اول این که می‌توانید از سیم مفتول فولادی گالوانیزه (زنگ نزن) استفاده کنید؛ این سیم فلزی ذاتا خود دارای خاصیت ضد زنگ و اکسیداسیون (خوردگی) است.

در حالت دوم می‌توانید از سیم فلزی پوشیده شده (غوطه ور شده) از گالوانیزه، رنگ یا ضد زنگ استفاده نمایید. مسلما در این روش سیم فلزی خاصیت ضد اکسیداسیون پیدا خواهد کرد.

اما شاید این برای شما سوال باشد که کدام یک بهتر است؟ فولاد ضد زنگ یا فولاد پوشیده شده از لایه گالوانیزه، ضد زنگ یا رنگ که همان خاصیت ضد زنگ را به آن می‌دهد؟!

تفاوت بین سیم فولاد گالوانیزه، فولاد ضد زنگ و سایر فلزات

اگر بخواهیم فولاد با پایه کم کربن (یا متوسط) را به یک فلز زنگ نزن، بادوام و ماندگار تبدیل کنیم، نیاز به افزودن مقداری کروم، نیکل، مولیبدن و ازت به عناصر فولاد داریم که این کار سبب افزایش میزان مقاومت در برابر خوردگی فلز و زنگ زدگی می‌شود اما هزینه آن بسیار گران است، در نتیجه محصول نهایی مانند آلومینیوم و فولاد ضد زنگ از قیمت بسیار زیادی برخوردار خواهند بود.
همچنین تبدیل فولاد (با مقدار کربن پایین) به یک فولاد ضد زنگ (استنلس استیل) گاهی بسیار دشوار است، چرا که شاید مواردی مانند استحکام، وزن و سایر شرایط مشخصات فیزیکی فولاد خاص بوده و این مورد تبدیل فولاد را محدود کند.

اما برای کاهش هزینه و رفع این نوع درگیری‌ها جهت ضد زنگ ساختن فولاد، می‎توان از یک مانع فیزیکی استفاده کرد! به عنوان مثال استفاده از پوشش رنگ، ضد زنگ و گالوانیزاسیون شرایطی را فراهم خواهد آورد که یک فولاد خاصیت ضد زنگ بودن را با هزینه کمتر و بدون دردسر داشته باشد.

از دیگر مفتول‌های مورد استفاده و مهم در صنایع می‌توان به مفتول مسوار اشاره کرد، این مفتول از کشش مفتولی ساخته و پرداخته می‌شود اما متاسفانه برخی از سودجویان این محصول به روش‌های دیگر تولید می‌کنند که دارای مقاومت کافی نمی‌باشد به همین منظور شما برای خرید بهترین تیرچه نیاز به منابع معتبر خواهید داشت.

مفتول گالوانیزه الکترو

الکترو گالوانیزه فرآیندی است که در آن یک لایه نازک روی به صورت الکتریکی و شیمیایی به سیم فولادی متصل می‌شود تا بتواند به آن پوشش دهد. در طی فرآیند الکترو گالوانیزه، مفتول فولادی در حمام شور غوطه ور می‌شوند. لایه روی، روی قطب مثبت (آند) عمل می‌کند و  مفتول فلزی به عنوان کاتد (قطب منفی) عمل می‌کند و از برق برای انتقال الکترون از آند به کاتد استفاده می‌شود. و سیم دارای یک لایه نازک روی است که در نتیجه یک لایه پیشگیرانه ایجاد می‌کند.

وقتی روند کامل شد، پوشش نهایی صاف، بدون قطره و براق است و برای کاربردهای معماری یا سایر کاربردهایی که ویژگی های زیبایی آن ارزش دارد، ایده‌آل است. با این حال، اگر در معرض عناصر قرار گیرد، ممکن است در مدت زمان کمی پایان کار خراب شود.

مزایای سیم الکترو گالوانیزه

شاید از مزیت بارز سیم فولادی پوشیده شده با گالوانیزه الکتریکی، می‎توان به قیمت ارزان آن اشاره کرد، در واقع در روش گالوانیزه سرد که روکش روی، بر روی سیم فولادی قرار می‌گیرد، علاوه بر گالوانیزاسیون سیم، سبب ایجاد یک سری ویژگی‌ها مانند سطح براق، صاف و ضد خوردگی می‎شود.
در ادامه به مزیت‌های سیم الکترو گالوانیزه اشاره خواهیم کرد:

  • قیمت ارزان سیم گالوانیزه الکتریکی نسبت به نوع مفتول گالوانیزه
  • دارای ظاهری براق و روشن
  • دارای پوشش صاف و یکدست

معایب سیم الکترو گالوانیزه

اما سیم فولادی ضد زنگ که با استفاده از روش گالوانیزه الکتریکی تولید شده است دارای معایبی هم هست، از آنجایی که در این روش گالونیزه سرد، از فلز روی برای پوشش دهی سیم استفاده می‌شود، احتمال ورق شدن آن بسیار بالاست در نتیجه طول عمر سیم الکترو گالوانیزه بسیار کوتاه است.

در ادامه لیستی از معایب سیم الکترو گالوانیزه را آورده‌ایم:

  • مدت زمان ماندگاری (طول عمر) کوتاه
  • احتمال خوردگی سیم الکتروگالوانیزه نسبت به دیگر محصولات مشابه
  • دارای پوششی از جنس روی و با ضخامت بسیار کم

به صورت کلی برای گالوانیزاسیون سیم فولادی، استفاده از روش گالوانیزه گرم نسبت به روش گالوانیزه سرد بهتر است، شاید بپرسید چرا؟ در روش گالوانیزه گرم، میزان ضخامت پوششی فلز روی، بر روی سیم 5 تا 10 برابر ضخیم‌تر است، در نتیجه سیم گالوانیزه شده در روش گرم نسبت به الکترو گالوانیزه، از مقاومت و طول عمر بسیار بیشتری برخوردار خواهد بود.

سیم گالوانیزه گرم (GI) چگونه ساخته می‌شود؟

در فرآیند گالوانیزه داغ، سیم فولادی تک روکش نشده از حمام روی مذاب عبور داده می‌شود. سیم‌ها پس از گذراندن یک فرآیند سختگیرانه تمیز کردن 7 مرحله‌ای از روی مذاب عبور می‌کنند. فرآیند تمیز کردن چسبندگی و اتصال بهتری را تضمین می‌کند. سپس سیم خنک می‌شود و روکشی از روی تشکیل می‌شود.

گالوانیزه گرم در برابر خوردگی مقاومت بسیار بهتری نسبت به الکترو گالوانیزه ایجاد می‌کند زیرا پوشش روی به طور معمول 5 تا 10 برابر ضخیم‌تر است. برای کاربردهای فضای باز یا سوزاننده که به مقاومت در برابر خوردگی نیاز است، سیم گالوانیزه گرم انتخاب بهتری است.

مزایای استفاده از سیم گالوانیزه گرم

  • طول عمر بیشتر در مقایسه با گالوانیزه الکترو
  • فرآیند یک لایه آلیاژ آهن و روی، روی سطح فولاد و یک پوشش روی خالص روی سطح خارجی ایجاد می‌کند. این آلیاژ مقاومت بالاتری در برابر سایش‌های معمولی ارائه می‌دهد.
  • ضخامت پوشش روی می‌تواند تا 10 برابر ضخیم‌تر از پوشش الکترو گالوانیزه باشد.

معایب سیم گالوانیزه گرم

  • گرانتر از سیم الکترو گالوانیزه
  • ضخامت روی می تواند در کل محصول ناسازگار باشد

خرید و قیمت سیم مفتول گالوانیزه گرم و سرد

طبق تجربه‌هایی که تا الان از روند خرید سیم مفتول گالوانیزه گرم و سرد از مهندسین عمران و ساخت سازها داشته‌ایم، متوجه شدیم بسیاری از آنها به دلیل پیدا نکردن تولید کننده مستقیم، خرید خوبی را تجربه نکرده‌اند. شما می‌توانید به صورت مستقیم از کارخانه جهت خرید مفتول سیم گالوانیزه گرم یا سرد اقدام کنید در این صورت پس از سفارش محصولات با کیفیت عالی و قیمت مناسب در مدت زمان کوتاهی به دست شما خواهد رسید.
کارخانه فولاد توفیقی تولید کننده انواع مفتول گالوانیزه و محصولات مرتبط به صورت مستقیم است و شما می‌توانید با یک تماس سفارش خود را تلفنی یا از طریق سایت به صورت اینترنتی ثبت کنید یا این که از قیمت سیم مفتول گالونیزه سرد و گرم شاخه‌ای، متری، کیلویی و کلاف آن هم به روز، شرایط حمل و نقل (ویژه)، نحوه سفارش، از ویژگی انواع مفتول‌ها و ... مطلع شوید.

۴.۵/۵ - (۳۱ امتیاز)

32 Comments

  1. تیام گفت:

    سلام روزتون بخیر شما مفتول های گالوانیزه صادراتی هم دارید.همراه با اظهار نامه صادراتی؟

  2. فولاد سازه گفت:

    سلام مفتول گالوانیزه گرم هم موجود دارین؟

  3. علیرضا گفت:

    قیمت مفتول گالوانیزه سرد رو بفرمایید

  4. محمدی گفت:

    سلام و درود مفتول گالوانیزه سرد موجود دارید؟ چند قیمت؟

  5. مجید گفت:

    قیمت مفتول گالوانیزه گرم و قیمت مفتول گالوانیزه فنس رو بی زحمت بفرمایید .

  6. مجید گفت:

    سلام وقت بخیر مفتول گالوانیزه 2.20 گرم قیمت بدید

  7. احمدی گفت:

    سلام
    قیمت مفتول گالوانیزه گرم ضخامت 1.5 رو بگید

  8. Ehsan گفت:

    سلام
    قیمت گالوانیزه ۴ سرد رو اعلام میکنید.

  9. علی سخایی گفت:

    مفتول 1.20 گالوانیزه صادراتی دو ظرفیت برای ارمنستان چقده؟ کارای صادراتش رو هم میتونید خودتون انجام بدید؟

    • مدیر گفت:

      دورود بر شما
      بله صفرتاصد صادرات رو ما انجام میدیم
      لطفا شماره تماس خودتون رو قرار بدید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند و قیمت روز رو اعلام کنند

  10. زارع زاده گفت:

    سلام
    قیمتهایی که اعلام میکنین با احتساب ارزش افزوده هست؟

  11. محرمی گفت:

    سلام. حداقل مقداری که فروش دارید چند کیلو هست؟

  12. علیرضا گفت:

    سلام مفتول گالوانیزه گرم سایزر۳ نیاز دارم کیلویی چنده ؟

  13. سیدمصیب حسبنی گفت:

    سلام جهت داربست انگور سیم مفتول با چه ضخامتی استفاده میشه و هر کیلوی آن چند متر است؟

  14. حمید نظری گفت:

    سلام و عرض ادب و احترام.
    در انتهای لیست مفتول کالوانیزه شما نوشته مفتول گالوانیزه 0.9 و قطر مفتول نوشته 0.7 میلیمتر ؟ اشتنباه تایپی است؟
    من برای تولید گیره کاغد نیاز به مفتول حداکثر قطر 0.9 میلیمتر دارم. نحوه خرید چگونه است؟ باید ابتدا چند کیلو بعنوان نمونه برای تست نرمی و سختی گیره ها از شما بگیرم بعد قرارداد تنی بسته شود؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید. ارادتمندم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *